wtorek, 21 lipca 2015

Regularne sprzątanie

Lubię planować, lubię spisywać co mam do zrobienia, odhaczać wykonane zadania.
Nijak ma się to przy sprzątaniu.
Nie potrafię planować sprzątania na cały tydzień.
Mam kilka rodzajów dni :)
- praca + dom
- praca + wyjście + dom
- praca i... sen (przy pracy na 12 godzin naprawdę na nic nie mam już siły)
- dom
- dom + wyjście

Różnie się układają wtedy obowiązki. Raz zaniedbam, muszę zrobić kolejnego dnia. Lubię też przeznaczyć sobie jeden dzień na ogarnięcie domu, ale łapię się wtedy na tym, że za dużo poświęcam czasu na jedną czynność (szczególnie czasopochłaniaczem jest przeglądanie ubrań w szafie), a pozostałe zadania jak były, tak są i czekają.

Dlatego postanowiłam od dzisiaj poświęcać mało czasu, a często.
Systematyczność. Brakuje mi tego w każdej dziedzinie życia. A jakże prościej by się żyło, gdyby wszystko na bieżąco wykonywać.
Pracuję również nad listą "Co na obiad?". Spisuję wszystkie potrawy, które potrafię zrobić i które nam smakują. Dzięki temu łatwiej coś wybrać, zaplanować zakupy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz